Thursday, September 2, 2010

dia adalah perempuan pertama..

...hati...
dia adalah perempuan pertama yg paling berada betul2 di dlm hati ini..
xda perempuan lain yg btol2 berada didalam hati ini sebelum ini..

...shopping...
dia adalah perempuan yg pertama yg aku kenali yg xbeli barang2 di uptown..
suma barang2 yg dibelinye...di beli di butik2..klu aku cte kat dia yg kwn2 perempuan aku dlu suma layan uptown n xpna masuk butik..klu masuk pon tgk je...dia akan senyum sini(yg terangkat sebelah bibir 2)..dia xkn kutuk n hina org tu sbb dia tau org tu xsetading dengannye(kalu dia xske)tp if org tu dia ske,xda masalah tok org tu pkai brg2 murahn dia siap puji lg even mmg brg tu murah..mcmna pon..sory la k..pasni li bju kat kedai bese je..jimat2 tok ms depan anak2..eh2?mcm da kawen plak..hee

..transport..
dia perempuan pertama yang aku kenali yang xreti naik kenderaan awam..ini kerana mempuyai kereta sendiri..yang xske rimas2 berhimpit dlam trendan bus..rimas menunggu bus dan teksi lm2...rimas menumpang org kemana2 sbb xske sshkn org len...
Dia xpernah mtk2 dan berharap dengan org supaya bawak dia jalan2….
Cam 1 ari 2..lpak2..tbe2 nak g penang..nsb baikcuti pjg n poket penuh.kalu x mampos aku..
Jgn la dia wat mcm 2 ms nak g Australia..sbb kami plan nak ke Australia..kalu dia wat mcm 2..gamaknye nak bli tket pon xlepas..tgu jela kat KLIA..hee

…kalu xdapat ap kehendak dia..
Dia perempuan pertama yg aku kenali jika xdpat setiap kehendak dia..
Dia akn bersungguh2 mcmna sekai pon tok dapatkn kehendak dia…xkira la mcmna pon cara dia…menarik muncung dia ke..merajok ke..korek tabung ke…tp 1 je..klu tol2 dia nak..usaha dia cam orh blaja PHD..kn bagus kalu blaja mcm 2..hee.usaha sungguh2..xpenah pon harap sepenuhnye kat org..ckit2 2 ada la kdg2 kne pau..huu..tp skali pau..melampau2..heee

…penyayang..
Dia perempuan pertama yang aku knenali bila dia sayangkan seseorang…
Dia akan sayangi org tu lebih dari diri sendri..
Mcm ayah dia,ibu dia,along ,angah..anak2 buah dia..amar ajik,damia,arrisya dan kawan2 baiknye..xkan sape leh sakiti orang yang dia sayangi…siap la org yg sakitkn org yg dia syg 2..xselamat la hidup…xpasal2 kne maki,mkn tgn..n dpat malu gler2 kaw pnye…try cube test la kalu nak tau..hee..
Penah la dlu..aku kne blasah..dengan xsangke2 aku..plik np bdk blasah aku msg aku mtk maaf..rupenye mamat 2 kne blasah ngan org yg dia upah..alamak ai..ganster btol la minah ni..

..jujur dan setia…
Perempuan yang pertama yg aku kenali yag setia n jujur sgt2..
Kesetiaan dia xda belah bahagi…terlalu setia…xpandang langsung lelaki lain selain bf sendri..
Jjur dia pon…pape pon mesti nak bgtau..hee..
Tp jgn sesekali rosakkan kepercayaan dia ..pnh 1 kali aku kantoi…smpai skang dia cam xcaye..
Ckit2 kne sumpah..ckit2 kne sumpah…nak g berak pon kne sumpah…huuu..seksa tol sumpahan…
Nasib baik xkne cirit birit klu la cirit birit.da beterabur da kat lantai sbb sumpah2..hee..
pastu..klu dia nk g jmpe ex dia pon siap nk bgtau aku..g jela..ke sj nak bg aku cmburu n sakit ati..siot tol..hee

…Ske n syg…
Dia perempua n prtama yg aku kenali yg family aku ske n syg sgt2.. perempuan sblm2 die semua xpernah family ak berkenan dan ske..
Ckit2 yuyu..ap2 je siti nur yuyu..ct nur yuyu..ct nuryuyu..
Kalu yuyu nak dtg..mcm2 la sedia..mknan byk2,nak bwk g jln2 la..2la..ni la..
Siap pgl sedara2 dtg klu yuyu dtg..
Klu tau yuyu nak lik kl tgh2 mlm….mara b tol mak aku..risau sgt2 dia..nk xnak yuyu kne la tgl kat uma aku..aku tau..dia mls nak bgn pagi2…sbb fmly aku suma bgn awl pagi..dia lak xbese bgn awl sgt2..ada je alas an dia kdg2..hee..pastu kalu ms mkn suma nak bg yuyu try..nak xnk si yuyu nip on kne la try cencaluk la..2la..ni la.hee


…garang…
Da perempuan yg pertama aku kenal yg garang..
Da la garang..mcm singa lak 2…aduh…skali mara…huh….mcm singa betina..
Ni nak cte..klu la dia bwk kete..klu ada org slh..dia akn hon lama2…
Sekali 2 siap maki org 2 trus..ms kat penang..da la kat tempat org..aku laky g jadi takot kang xpasal2 kne kutip kat tempat org…kalu garang ngan ak lak..kalu dia xske..xske la…mcm klu ak nk bli bju..dia xske.xleh la aku nk bli..huu..nsb bek bju dia suh bli 2 lawa…
Ok gak la klu ada gf garang..at least..perangai aku xda la mnjadi2…klu x..mnjadi2 perangaiaku..jap2 kuar…bled a kuar..mesti kuar duit pnye..ble da kuar duit mcmna nk smpn wit nk kawen..bila singa betina ni da mengaum..baik la cabut awl2..klu x..huh!!abes la kne baham aku...

…manje..
Dia perempuan yg pertama aku kenal yg sgt2 manje…
Maklum la..anak bongsu..manje sgt2…
Terlalu manje sgt la..kdg2 kejut bgn pagi..dia da mnje2..br la semngat ckit aku nak mulakan langkah dalam harian aku ni..nk tulis mcmna dia kejut tp xda bunyi nye la plak..so xpyh la tulis..
Sbb 2 la.aku syg kn dia sgt2..tp ble lbih2 mnje t..tkot org len myampah la plak...huuu

...berdikari...
dia adalah perempuan yg pertama aku kenali yg sgt2 berdikari..
mcm kalu nak bli brg2 suma dia cr wit sndri n dia mmg mampu nak bli ngan titik peluh dia sendri..cam aritu nak brg 2..suma2 dia pkai wit dia sndri..aku nak sponser ckit dia xnk...dia ckp sponser len leh la..may b nak raya puas bli brg sendri n xnak harapkan org lain bg n xsshkn org...if ssh sgt br la dia mtk sape2 topupkn..
xcam ada pmpuan 2..brg rosak je nk pkai brg aku..da 2 ak nk pkai ap...nyusahkn btol
tp la..klu slalu sgt mtk sponser pokai jgk poket den ni...

...hargai ap aku bg...
setiap ap yg aku bg dia...xkira la murah ke..mhl ke..klu dia dpt brg 2..dia pnye ske mcm la bnda 2 terlalu istimewa..even dia pnh dpt brg2 lebih mhl b4 diz dr tuppuerware2 lama dia..berbanding ngan barang yg aku bg ni..tp rs cm aku bg ni lak lg bgs dr tupperware2 dia bg..hee..
oi yuyu..brg aku bg 2 da kira plg mhl tau x?brg aku sndri pon xda camtu mhl...jgn nak over2..hee

ni suma ape yg aku nmpak dpn mata aku..xtau la bg org lain...yg aku tau dia mmg cm 2 n ape2 pon yg ada depan mata kte ..kte kne hargai sebelum bnda 2 hilang n xkn kmbali lg...tq

No comments:

Post a Comment