Wednesday, September 1, 2010

...berbuka puase..


22 august 2010

6am...bgn tok g kje...xsahur xape...

7am-2pm :kat sepital la..wat kje cm bese..aku pastikan xda ambulance kol yg
jauh2..sbb xkn ada org len akn g slain aku sbb ms 2 aku sorg je laki..klu
aku g..mamposla aku tertinggal bus..dah la bus aku 2.30 pm..tepat pkul 2 ak
da thumbprint..aku pon meninggalkan sepital...

2.15pm :sampai di mc..lepak2..bc surat kabar..

2.30pm :aku pon naik bus...ni la yg aku xsuke...duk double sit..sempit..ngan aku
terpereh2 ngan frame gambo,beg..ada lak org duk sblah aku..
Gemok lak 2..lg la aku sakit ati...dlm bus lagi aku da suh si yuyu cr kn
tket lik esk yg single seat..

aku pon buat la aktiviti dlm bus.
men PSP n baca paper..
kalu baca paper aku ske baca bahagian komplen2..
nak menunggu smpai ke kl..berkali2 aku selak paper 2..sampai koyak2..
si gemok blah ni lak..bedengkur..aduh..rimas aku..
last2 ak tertido gak...

5.00pm :agak lewat skit sampai kat bikut jalil..sbb jem kat semban..
yuyu pon da sedia tunggu kat BJ..aku pon nek kete dan terus jalan2..

6.00pm :sampai di bazar ramadhan seri gombak..
ramai org sgt2..mknan lg la byk...
aku ske g bazar bkn ap..bkn nak g bli mkn sgt pon..
aku ske tgk org..tgk gelagat org meniaga..mcm2 la...menyanyi la,2la ni la..
suma ada cara msg2 nak tarik customer..

pusing punye pusing...
aku bli mknan kgemaran aku :
*serunding daging.hee..senak di makan begitu saja..
2 jela yg aku bli...

yuyu lak...xpadan ngan kecik.
*air kelapa 2 bungkus..
*limpa lembu masak ap ntah...sampai 2..
*urat lembu..sedap katanye,,tp aku xpenah rasa pon...

7.00pm :sampai uma yuyu..
lepak2 ngan ayah dia..aku g gantung gambo konvo dia..
pastu layan upin n ipin..hee..
sedar xsedar tbe2 dah azan...

sedap btol air ayah yuyu wat,,air bandung ap ntah..
mknan mcm2 lak mak dia masak..byk gler..ingtkn ramai ada..rupenye tok
kami berempat je...
sup dgg,yong tau fu,masak lmak ayam,ikan steam,kuih lode,n mcm2 lagi..

mcm nak pecah perut aku nak abeskan...
pas abes berbuka suma..kmas2..lpak2..aku pon kuar g jln2..

11.00pm :sampai uma kawan aku.aku pon siap2 mandi..esk aku nak lik coz kje petang..
begitu la cerita berbuka di uma yuyu..
ujung pose ni lak..dia akan ke melaka tok buka pose di rumah aku plak..

No comments:

Post a Comment