Saturday, September 11, 2010

berbuka di mlk n asam pedas tetel

da berbuka di kl..tbe msnye buka di mlk plak..hee

4.10.10-sabtu

arini aku cuti...lpak kat uma.siap2 ape yg ptt..tlg2 cat uma skit..
petabg ni yuyu nak dtg..awl2 lg aku da ckp kat mak n ayah aku aku nak masak asam pedas tetel sbb yuyu nak dtg..

ayh aku pon bg resipi n ajar aku masak..
asam pedas tetel..
cara2 n bahan2:
1.daging tetel direbus terlebih dahulu
2.bawang merah,bawang putih,halia n sengkuang ditumbuk halus(blender cili skali)
3.da tumbuk2...tumis la sampai naik bau..
4.da naik bau..masukkan cili yg diblender td..
5.da ok..masukkan tetel n air..rebus smpai tetel lembut
5.kemudian..masukkan garam secukup rasa,gula sedikit,ajinomoto n kerisik..
6.jgn lupe asam keping tok rasa asam n air asam jawa..
7.da setel suma..biarkan mendidih n da siap sedia tok mkn..tp xleh mkn..tgu buka pose..

4pm@4.10.10

yuyu smpai dr kl..dia br lik kje...
kuar la..mula2 nak g bazar..tp g basuh kete..mula2 nak basuh je..lpas 2 nbangla 2 hasut2 nak polish..tgu la dia polish smpai 1jam lebih..da pkul 6..g bazar dkt2 uma..bli satay...

7.18pm..

ms berbuka..hee.terkejut sisti nur yuyu tgk aku masak..hee..licin dia mkn..hee
t b blajamsak lg k..

mlm 2 jalan2 kat taman cempaka..xda bli ap pon..bli kacang rebus je smbil jalan leh mkn2..hee..pastu xda pe nak wat tgk wayang cte grown up..klakar cte 2..da tgh jaln br la yuyu nak tgk..tdo je kje dia..

pkul 2 pagi...
balik uma..dia tdo uma kawan dia...
esk pagi2 yuy da lik..huu

No comments:

Post a Comment